BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
zwani.com myspace graphic comments

Tuesday, January 25, 2011

sucikan jiwa,bersihkan hati...

 Doa itu senjata mukmin...
maka berdoalah...
nescaya Allah kabulkan...

Firman Allah s.w.t di dalam Al-Quran:
"Sesungguhnya orang yang datang menemui Tuhannya dalam keadaan berdosa,maka tempatnya ialah neraka Jahanam..
Di dalamnya ia tidak mati dan tidak hidup..
Dan sesiapa datang menemui Tuhannya dalam keadaan beriman dan beramal soleh,maka bagi mereka kedudukan yang tinggi yaitu syurga dan di bawahnya mengalir beberapa sungai;mereka kekal di dalamnya..
 Dan demikianlah balasan bagi orang yang membersihkan diri 
(daripada kekufuran dan kemaksiatan) "
(Surah Taha:74-76)

Ya Allah..aq mohon..berikanlah aq,kluargaku,org2 yg aq syg serta smua mukminin dan mukminat,muslimin dan muslimat hidayah dan petunjukMu Ya Allah..ampunkanlah dosa-dosa kami..yg nyata mahupun yg tersembunyi..jauhkanlah kami drpd melakukan khilaf kpdMu Ya Allah..
sesungguhnya kami,hamba2Mu yg hina dan kerdil ini memohon perlindungn hnya kpd Mu..Jgn lah Kau pesongkan hati kami stelah Kau beri hidayah dan petunjuk kpd kami..kami berlindung kpdMu drpd kesusahan bala,hinanya kesengsaraan,keburukan qada' dan kegembiraan musuh terhadap masalah kami..
Ya Allah..tlong lah kami agar dpt berzikir kpdMu,mengingatiMu,bersyukur kpdMu dan memperelokkan ibadah kpdMu..sejukkanlah hati kami dengan salji dan kesejukan dan air yg sjuk..bersihkan lah hati kami drpd dosa-dosa sepertimana Engkau membersihkan baju yg putih drpd kekotoran..
Ya Rahman..cukupilah kami dengan rezekiMu yg halal hingga kami terhindar dr yg haram..Perkayakanlah kami dgn kurniaMu..hingga kami tidak meminta kpd selainMu..
Ya Rahim,tambahkanlah buat kami jgn Engkau kurangkan..Muliakanlah kami,jgn dihina..berilah buat kami,jgn ditahannya..pilihlah kami,jgn Engkau biarkan..dan redhailah kami dan redhailah pula usaha kami..
Ya Hayyu,Ya Qayyum..cucurkanlah rahmat kepada ibubapa kami sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayang mereka serta memelihara dan mendidik kami semasa kami kecil..permudahkanlah urusan mereka dan,jgn pula Kau sulitkan mereka..di dunia dan di akhirat..


Ya Somadu Ya Sanad..hnya kpdMu kami meminta pertolongn dan perlindungn...makbulkanlah doa dan permohonan kami...
 Amiinn Ya Rabbal Alamin...... 



  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...